Voor mijn afstudeerproject van de opleiding Mediavormgeving op het Cibap heb ik het merk Burn the label opgezet. Burn the label is een online conceptstore waar handgemaakte kaarsen verkocht worden. Deze kaarsen heb ik zelf gemaakt van plantaardig of gerecycled materiaal.
Ik heb in dit afstudeerproject (ProYou) vooral gefocust op het opzetten van een merk. Denk hierbij aan ontwikkeling van een volledige huisstijl: logo, kleurbepaling, fontbepaling, visitekaartjes, bestelkaartjes, sluitstickers, vormgeving van o.a. een landingspagina en Instagram pagina. Ook heb ik gefocust op het onderhouden van een Instagrampagina voor een bedrijf. Hieronder valt onder andere het klantencontact, het vormgeven en opzetten van posts/reels en frequent posten. Ook heb ik me verdiept in het efficiënt inzetten en de werkzaamheid van hashtags (#).
Ook heb ik dit project gebruikt om te experimenteren in de wereld van het kaarsen maken. Eerst heb ik me verdiept in verschillende methoden om de kaarsen zo duurzaam/ecologisch mogelijk te produceren. Uit dit onderzoek kwamen twee opties: kaarsen gemaakt van plantaardig materiaal (koolzaadwas) en kaarsen gemaakt van gerecycled materiaal (oud kaarsvet van opgebrande kaarsen). Het proces van het experimenteren was eigenlijk al een heel project op zich, maar uiteindelijk heb ik een tof product ontwikkeld die ik via Burn the label heb kunnen presenteren.
Benieuwd naar hoe dit project er uit ziet? Kijk dan zeker even naar de beelden hieronder. Ook de Instagram pagina van Burn the label bestaat nog, deze is te bezoeken via deze link: https://www.instagram.com/thelabelburn/
Maak jouw eigen website met JouwWeb